مقدمه:
مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی به عنوان یکی از مدیریت های دانشگاه از بدو تاسیس، تاثیر غیرقابل انکاری در ارتقای کیفی آموزش پزشکی در سطح کشور داشته اند.
آخرین شرح وظایف این مراکز در سال 1395 تدوین و ابلاغ شده است.
EDC وزارت متبوع در سال 1401 با توجه به تجربیات ارزشمند موجود و تغییرات روند فعالیت های آموزشی شرح وظایف EDC, EDO را بازبینی و تدوین نمود.
تعاریف:
مرکز: مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
دفتر توسعه دانشکده: دفتر توسعه آموزش در دانشکدههای هر دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
دفتر توسعه بیمارستان: دفتر توسعه آموزش در بیمارستانهای آموزشی دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی
این مجموعه شرح وظایف در دوبخش، 18 ماده و یک تبصره در شهریورماه 1401 در معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و تصویب شده و از زمان ابلاغ لازم الاجرا است.
بخش اول
شرح وظایف مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کشور
وظایف کلی و ارتباطات سازمانی
7) شرکت مدیر مرکز در جلسات شورای پژوهشی و دانشجویی-فرهنگی دانشگاه (به صورت ترجیحی)
8) همکاری با کمیته های جذب هیات علمی و ممیزی (ترفیع و ارتقا) دانشگاه در صورت درخواست
9) تدوین و اجرای شیوهنامه نظارت بر عملکرد دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها و بیمارستان ها
10) ارائه گزارش عملکرد به معاونت آموزشی دانشگاه به صورت دوره ای
11) برآورد تعداد اعضای هیات علمی متخصص رشته های وابسته به آموزش پزشکی مورد نیاز دانشگاه و ارائه آن به معاونت آموزشی دانشگاه
12) طراحی و اجرای شیوه نامه ارائه راهنمایی و مشاوره در ارتباط با اقدامات توسعه ای آموزشی محوله از وزارت متبوع و اجرای آنها در صورت ارجاع از معاونت آموزشی دانشگاه
13) اجرای اقدامات خارج از شرح وظایف در صورت تصویب در شورای آموزشی دانشگاه و عدم تداخل با شرح وظایف